Npvision Group har skabt en solid forretning ved at tale til kundernes hjerter og pengepunge. Virksomheden er netop blevet kåret som Børsen Gazelle for tredje år i træk.

Virksomheders CSR-initiativer skal have fokus på at styrke virksomhedernes kerneforretning samt forøge værdiskabelsen. Ellers risikerer de velmente initiativer at ende som enkeltstående projekter og virksomhedstiltag, som kun har ledelsens interesse i opgangstider.

Sådan lyder det fra Niels Peter Holm, direktør i Npvision Group, der er en af landets førende virksomheder inden for opkøb og salg af brugt IT-udstyr.

Npvision Group har skabt en solid forretning på at hjælpe store og mellemstore danske virksomheder med at sikre, at deres udtjente IT-udstyr bliver genanvendt – samtidig med at kunderne får den optimale pris for udstyret på de internationale markeder.

Det er blevet en så god forretning, at Npvision Group netop er blevet kåret som Børsen Gazelle for tredje år i træk.

– Vi rammer ind i tidens helt store trend, hvor det at begrænse vores ressourceforbrug fylder meget mere end det gjorde for få år siden. Derfor er der også en langt større opmærksomhed blandt danske virksomheder på, at deres udtjente IT-udstyr kan gøre gavn andre steder. Og det er ikke bare blåøjet velgørenhed – det er rent faktisk økonomisk sund fornuft, da vi sikrer virksomhederne den bedst mulige pris for udstyret, siger Niels Peter Holm.

Udvider sin kundegruppe
Ifølge Npvision Groups statistikker kan en virksomhed typisk reducere sine investeringer til indkøb af nyt IT-udstyr med 10 procent, når det udtjente IT-udstyr sælges videre.

– Vi har opbygget et tillidsfuldt samarbejde med en lang række danske virksomheder, som har gjort os til fast samarbejdspartner på salg af brugt IT-udstyr. Og i takt med, at vi hele tiden får nye kunder, så kan vi stille og roligt udvide vores kundeportefølje og øge vores vækst, siger Niels Peter Holm.

– Det, at vi nu for tredje gang bliver kåret som Børsen Gazelle-virksomhed, bekræfter os i, at forretningsmodellen er rigtig, og at der er en efterspørgsel i markedet efter vores ydelser, fortsætter han.

En Børsen Gazelle-virksomhed er kendetegnet ved, at den vokser kontinuerligt og som minimum fordobler sin omsætning eller sit bruttoresultat i løbet af fire regnskabsår.

Vores brands

Vi samarbejder med HP Vi samarbejder med IBM Vi samarbejder med Dell Vi samarbejder med Lenovo Vi samarbejder med Adobe Vi samarbejder med Microsoft Vi samarbejder med Cisco Vi samarbejder med APC Vi samarbejder med Apple   Vi samarbejder med EMC Vi samarbejder med Hitachi